Stupně obtížnosti hry

Existují 4 základní stupně obtížnosti. Stupeň obtížnosti lze průběžně měnit v nastavení hry.

  • Peaceful (Mírumilovná) - Nejsou zde žádní nepřátelé kromě Enderdragona, hráči se průběžně doplňují životy a je vypnut hlad.
  • Easy (Lehká) - Hráč dostává menší zranění od nepřátel a výbuchů, při hladovění se život sníží na polovinu (5 srdcí). Ve tmě se objevují příšery, které útočí na hráče.
  • Normal (Střední/Normální) - Normální obtížnost hry, při hladovění hráči zůstane jen půl srdce (1 bod života). Ve tmě se objevují příšery, které útočí na hráče a jeskynní pavouci mohou hráče otrávit.
  • Hard (Těžká) - Hráč dostává větší zranění od nepřátel a výbuchů, zombie mohou ničit dveře a hráč může vyhladovět k smrti. Ve tmě se objevují příšery, které útočí na hráče a jeskynní pavouci mohou hráče otrávit.