Mapy-bossové-mobové

Typy map

Ve hře je dostupné celkem šest možností generování mapy:

  • Default - Klasicky generovaný svět se všemi biomy.
  • Superflat - Svět generovaný po patrech - v dané výšce terénu je vždy jen jediný typ bloků. Hráč může při generování světa zadat, v které výšce budou jaké bloky a které struktury se mají generovat; hra nabízí několik předpřipravených nastavení.
  • Large Biomes - Klasicky generovaný svět, ale biomy jsou 16× větší.
  • Amplified - Klasicky generovaný svět, ale výška terénu dosahuje až maximální hranice 256 bloků.
  • Customized - Hráčem namodifikovaný svět.
  • Debug Mode - Svět, kde jsou všechny typy bloků ve hře poskládány kostku od sebe v prázdném světě, lze vygenerovat pouze pokud pří výběru držítě shift.



Mobové a bossové

Mobové jsou živá stvoření, se kterými se hráč ve hře setká. Dělí se na několik typů podle chování a vlastností:

Pasivní
Nikdy hráče nenapadnou a někteří mu mohou být dokonce prospěšní.
Mezi pasivní stvoření patří například vesničan, prase, slepice, netopýr, kráva a ovce.
Neutrální
Na hráče nezaútočí, dokud nejsou vyprovokováni.
Mezi ně patří Vlk, Zombie Pigman a Enderman. Při útoku na jednoho člena skupiny se brání všichni v okolí a útočí společně. K vyprovokování Endermana stačí pohled do jeho očí.
Agresivní
Agresivní stvoření ihned útočí na hráče, pokud ho zaregistrují (16 bloků; Zombie však 40). Většina z nich potřebuje určitou úroveň světla, aby se zrodili (přichází za tmy).
Mezi agresivní entity patří například: Creeper, Skeleton, Zombie, Ghast, Blaze, Endermite, Witch a Wither skeleton. Speciálním případem je Spider, který se za světla stává neutrálním.
Spideři (Pavouci) se dělí na Cave (jeskynní) a normální. Normální se nevejde do díry 1x1 bloku, Cave pavouk ano. Cave pavouk vám dá, na rozdíl od normálního pavouka, jed, který vás dočasně zabíjí. Před pavouky se neochráníte zdí. Pavouci neumí lézt po průhledných blocích (sklo).
Zkrocení
Některá zvířata může hráč zkrotit.
  • Kočka (po zkrocení ocelota rybou) - plaší creepery
  • Pes (po zkrocení vlka kostí) - brání hráče a plaší kostlivce, navíc loví pasivní moby, které v jeho blízkosti hráč zraní.
  • Kráva, ovce, slepice, prase (nelze úplně ochočit, budou ale následovat hráče, pokud má v ruce pšenici [ovce, kráva], mrkev [prase,zajíc], semínka [slepice], pampeliška [jen králík]) - vhodné k chovu: kráva = kůže+steak+mléko, ovce = vlna+maso, prase = maso, slepice = vejce+peří+maso,zajíc = maso+kůže+krmivo.
  • Kůň - určen k jízdě, podržením mezerníku je možné skákat. Dropuje kůži. Může na sobě mít koňské brnění.
  • Osel - velmi podobný koni, je možné do něj ukládat věci (má na sobě "truhlu"), jezdí pomaleji
  • Mula - kříženec osla a koně, nelze ho nalézt volně v přírodě.
Užiteční
Jsou vytvořeni hráčem.
  • Iron Golem (může se též objevit ve větší NPC vesnici, zabíjí agresivní a některé neutrální moby, po napadení vás může zabít(Pokud je vytvořen hráčem tak nikdy na hráče nezaútočí)) a Snow Golem (sněhulák).
Bossové
Bossové mají složitější útočné vzory a pohyby. Mají také velké množství zdraví, a větší útok než běžná monstra.
  • Ender Dragon - nachází se v Endu, má 1000 životů,po zabití se již znovu neobjeví a objeví se portál zpět do normálního světa
  • Wither - lze ho vyrobit z 4 soul sandů do tvaru písmenka T a 3 hlav wither skeletonů (lebek); má o 500 méně života než enderdragon a napadá všechny tvory kteří jsou živí. Po zabití z něj padne Nether Star, kterou lze využít pro výrobu Beaconu (maják)